Τρίτη 11 Μαρτίου 2008

φιδελ, ο αποχαιρετισμος

Λίγα αποσπάσματα απο το αποχαιρετιστήριο γράμμα του κουβανού επαναστάστη, του Comandante Fidel Castro προς τον κουβανικό λαό κ προς όλους τους κομμουνιστές κ αγωνιστές ανά τον κόσμο.

Και κυρίως ένα μήνυμα προς όλους όσους πίστευαν πως η κούβα ήταν ο φιδέλ κι όχι ο λαός της...

Ως την νίκη στρατηγέ, ως το τέλος

VENCEREMOS VENCEREMOS


«Απευθύνομαι στους αγαπητούς συμπατριώτες μου, οι οποίοι μου έδωσαν πρόσφατα την ανυπολόγιστη τιμή να με εκλέξουν μέλος της Εθνοσυνέλευσης, όπου τόσες σημαντικές αποφάσεις θα παρθούν σε ό,τι αφορά στη μοίρα της Επανάστασης. Δηλώνω ότι δε θα θελήσω ούτε θα αποδεχτώ το αξίωμα του Προέδρου του Κρατικού Συμβουλίου και του Ανώτατου Διοικητή. Λόγω της κατάστασης της υγείας μου, αρκετοί στο εξωτερικό θεώρησαν ότι η προσωρινή παραίτησή μου στις 31 του Ιούλη του 2006 από τα καθήκοντα του Προέδρου του Κρατικού Συμβουλίου, τα οποία ανέλαβε ο Α΄ Αντιπρόεδρος Ραούλ Κάστρο ήταν τελική. Ομως, ο Ραούλ, που είναι επίσης υπουργός Αμυνας εξαιτίας των προσωπικών του ικανοτήτων, αλλά και άλλοι σύντροφοι της ηγεσίας του κόμματος και του κράτους ήταν απρόθυμοι να με θεωρήσουν εκτός της δημόσιας ζωής λόγω της ασταθούς κατάστασης της υγείας μου. Ηταν μια άβολη κατάσταση για μένα απέναντι σε έναν εχθρό που είχε πράξει οτιδήποτε μπορούσε για να απαλλαγεί από μένα, και με διστακτικότητα υπάκουσα».
«Ευτυχώς, η Επανάσταση μπορεί ακόμα να βασίζεται σε στελέχη της παλιάς φρουράς και σε άλλους που ήταν πολύ νέοι στα πρώτα βήματα της διαδικασίας. Μερικοί ήταν πολύ νέοι, σχεδόν παιδιά, όταν εντάχθηκαν στη μάχη στα βουνά και αργότερα έδωσαν τη δόξα στη χώρα με τις ηρωικές τους πράξεις και τη συμμετοχή τους στις διεθνείς αποστολές. Εχουν τη δικαιοδοσία και την πείρα να εγγυηθούν την αντικατάσταση. Υπάρχει και η ενδιάμεση γενιά που έμαθε μαζί με μας τα βασικά της σύνθετης και σχεδόν απλησίαστης τέχνης της οργάνωσης και της καθοδήγησης της επανάστασης».

Καταλήγοντας σημειώνει:

«Δε σας αποστέλλω αποχαιρετιστήριο μήνυμα. Η μόνη μου επιθυμία είναι να παλέψω ως στρατιώτης στη μάχη των ιδεών. Θα συνεχίσω να γράφω, στη στήλη "Στοχασμοί του συντρόφου Φιντέλ". Θα αποτελέσει ένα ακόμα όπλο, στο οπλοστάσιο που διαθέτουμε, στο οποίο μπορείτε να βασίζεστε. Πιθανά να ακουστεί η φωνή μου. Θα προσέχω».

11 σχόλια:

marizetaa είπε...

αν και η διαγραφή από το Κόμμα έχει έρθει εδώ κι καιρό, τόσο από εμένα όσο κι από τους εκεί συντρόφους μου...

η Αλέκα με συγκίνησε...
απλά και χωρίς άλλα σχόλια λοιπόν


Αγαπητέ σύντροφε Φιντέλ

Εκτιμάμε ιδιαίτερα την απόφασή σου να συνεχίσεις να δίνεις την μάχη των ιδεών μαζί με το ΚΚ της Κούβας, πάντα παρών στον κοινό μας αγώνα για τα δίκαια των λαών και την κατάργηση της εκμετάλλευσης. Παραμένουμε σταθερά στο πλευρό του Κουβανικού λαού, στηρίζοντας την απόφασή του να συνεχίσει στην σοσιαλιστική του πορεία και να απαντήσει σε κάθε απόπειρα κατά της επανάστασης, της λαϊκής εξουσίας και των κατακτήσεών του.

Αποδοκιμάζουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις νέες προκλητικές δηλώσεις του Μπους και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που για άλλη μια φορά περιφρονούν και προσβάλλουν την αξιοπρέπεια, την κυριαρχία και τη θέληση του κουβανικού λαού.

Η στάση τους δεν δηλώνει μόνο αλαζονεία, αλλά και συνειδητή παραγνώριση του γεγονότος ότι οι επαναστάσεις και οι λαϊκοί ηγέτες είναι γεννήματα των ίδιων των λαών. Τα σχέδια του ιμπεριαλισμού είναι καταδικασμένα σε πικρές διαψεύσεις, όπως εκείνη του «Κόλπου των Χοίρων», όταν οι λαοί είναι αποφασισμένοι να νικήσουν.

Σήμερα, 55 χρόνια από την επίθεση στο στρατόπεδο της Μονκάδα και 49 χρόνια από τη νίκη της επανάστασης, η ιστορία εξακολουθεί να δικαιώνει όσους αντιστέκονται στη νέα τάξη πραγμάτων. Τέλος της ιστορίας δεν υπάρχει, τη γράφουν με τους αγώνες τους οι εργαζόμενοι και οι καταπιεσμένοι σε όλο τον κόσμο. Μέχρι τη νίκη - για πάντα!


Με επαναστατικούς χαιρετισμούς

Αλέκα Παπαρήγα

Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ

Rizobreaker είπε...

Γεια χαρά marizetaa!
Καταρχάς να σου ευχηθώ καλή και αγωνιστική συνέχεια στη μπλογκόσφαιρα!
Κατά δεύτερον να σου πω, ότι χάρηκα που είδα ότι έβαλες το μπλογκ μου στη λίστα σου!
Κατά τρίτον, με συγκίνησες και με το σχόλιο σου για την Αλέκα...

ΥΓ: Αν συμπέρανα σωστά είσαι διαγραμμένη απ'το ΚΚΕ?

Rizobreaker είπε...

Ααα και μια διόρθωση αν μπορείς... Αντί ριζο-μπλογκερ βάλε "rizobreaker"! ;-)
Και ότι βοήθεια θες ελεύθερα στο μέιλ μου!

Ανώνυμος είπε...

Kalh arxh marizetaa!!!!!!
Ego tha se afeiso ena allo gramma pros ton Findel!!!!!!!!
Φιντέλ,

Αυτή τη στιγμή θυμάμαι πολλά πράγματα-όταν σε γνώρισα στο σπίτι της Μαρίας-Αντωνίας, όταν μου πρότεινες να σε ακολουθήσω, την ένταση της προετοιμασίας. Μια μέρα ήρθαν και μας ρώτησαν ποιος θα έπρεπε να ειδοποιηθεί σε περίπτωση θανάτου μας. Τότε η συνειδητοποιήσαμε την πιθανότητα αυτή. Αργότερα μάθαμε ότι ήταν αλήθεια, ότι σε μια επανάσταση νικά κανείς ή πεθαίνει (αν είναι πραγματική). Πολλοί σύντροφοι έπεσαν στην πορεία προς τη νίκη.

Σήμερα τα πάντα έχουν ένα λιγότερο δραματικό τόνο, επειδή είμαστε πιο ώριμοι, αλλά το γεγονός επαναλαμβάνεται. Αισθάνομαι ότι έχω κάνει το καθήκον μου προς την Κουβανέζικη επανάσταση, στο έδαφός της, και αποχαιρετώ εσένα, τους συντρόφου, το λαό σου ο οποίος είναι τώρα δικός μου.

Παραιτήθηκα επίσημα από τις θέσεις μου στην ηγεσία του κόμματος, το πόστο μου σαν υπουργός, το βαθμό μου σα διοικητής και την υπηκοότητά μου. Δεν έχω κανένα πια δεσμό νομικά με την Κούβα. Οι μόνοι δεσμοί που εχω είναι άλλης φύσεως-αυτοί που δεν σπάνε όπως οι διορισμοί σε πόστα.

Ανασκοπώντας τη ζωή μου, πιστεύω ότι δούλευα με αρκετή τιμιότητα και αφοσίωση για να εδραιώσω την επαναστατική κατάκτηση.

Το μόνο μου σοβαρό λάθος ήταν το ότι δεν σου έδειξα αρκετή εμπιστοσύνη απ' τις πρώτες στιγμές στη Σιέρα Μαέστρα και το ότι δεν κατάλαβα αρκετά γρήγορα τις ηγετικές και επαναστατικές σου ικανότητες. Έζησα υπέροχες στιγμές δίπλα σου και αισθάνομαι την τιμή να ανήκω στους ανθρώπους σου στις λαμπρές μα λυπημένες μέρες της κρίσης της Καραϊβικής. Λίγοι πολιτικοί είναι στις μέρες μας τόσο λαμπροί όσο εσύ. Είμαι επίσης περήφανος που σε ακολούθησα χωρίς δισταγμό, που ταυτίστηκα με τον τρόπο που σκέφτεσαι και που εκτιμάς τους κινδύνους.

Άλλα έθνη του κόσμου χρειάζονται τις ταπεινές μου προσπάθειες συμπαράστασης. Μπορώ να κάνω αυτό που εσύ δεν μπορείς λόγω της ευθύνης σου στην αρχηγία της Κούβας, και έφτασε ο καιρός να αποχωριστούμε.

Πρέπει να ξέρεις ότι αυτό το κάνω με ανάμεικτα συναισθήματα. Αφήνω εδώ την πιο αγνή μου ελπίδα σαν χτίστης και σαν αγαπημένος αυτών που λατρεύω. Και αφήνω τους ανθρώπους που με δέχτηκαν σα γιο. Αυτό πληγώνει ένα μέρος της ψυχής μου. Μεταφέρω στα πεδία των νέων μαχών την πίστη ότι με δίδαξες, το επαναστατικό πνεύμα του λαού μου, το αίσθημα της εκπλήρωσης ενός απ' τα πιο ιερά καθήκοντα: να πολεμάς όπου και να είσαι τον ιμπεριαλισμό. Αυτό είναι μια πηγή δύναμης και ακόμη, γιατρεύει τις βαθύτερες πληγές.

Δηλώνω για άλλη μια φορά ότι απαλλάσσω την Κούβα από κάθε ευθύνη, εκτός απ' αυτή που προέρχεται απ' το παράδειγμά της. Αν ο θάνατος με βρει κάτω από άλλους ουρανούς, η τελευταία μου σκέψη θα είναι γι αυτό το λαό και ειδικά για σένα.

Είμαι ευγνώμων για τη διδασκαλία και το παράδειγμά σου, στο οποίο θα προσπαθήσω να σταθώ πιστός μέχρι τις τελικές συνέπειες των πράξεών μου. Πάντα ταυτιζόμουν με την εξωτερική πολιτική της επανάστασής μας, όπως και συνεχίζω. Όπου κι αν βρίσκομαι, θα αισθάνομαι την ευθύνη του να είσαι Κουβανός επαναστάτης και σαν τέτοιος θα συμπεριφέρομαι. Δεν λυπάμαι που δεν άφησα τίποτα υλικό στη γυναίκα και τα παιδιά μου. Είμαι ευτυχισμένος που έγινε έτσι. Δε ζητώ τίποτα γι αυτούς γιατί το κράτος θα φροντίσει να έχουν αρκετά για να ζήσουν και να μορφωθούν. Θα είχα πολλά να πω σ' εσένα και το λαό μας, αλλά αισθάνομαι ότι είναι άχρηστα. Οι λέξεις δεν μπορούν να εκφράσουν αυτό που θα ήθελα και δεν υπάρχει λόγος να ξοδεύω σελίδες.

Πάντα μπροστά για τη νίκη!

Πατρίδα ή θάνατος!

Σε αγκαλιάζω με όλο τον επαναστατικό μου ζήλο.

To patrida ksereis oti gia mena shmainh gh,gia na mhn pareksigitho kiolas!!!!!!!!!!


Hasta la Victoria!!!!!!!!!!!

marizetaa είπε...

νικολα μου, σε ευχαριστω για το γραμμα αυτο

σκεφτηκα να το βαλω κι εγω, μα μετα μου φανηκε ανουσιο

κ μην κολλας με τις λεξεις...
αυτος ο φετιχισμος των λεξεων οπως λεω συχνα, ειναι βαθια μικροαστικος κ μας δημιουργει κομπλεξ κ εμονες που μας κρατανε πισω συντροφε μου

φιλια

pyrobaths είπε...

prepei na katafera na eftiaksa kai profil!!!!!!!!!
xaxaxaxax
Ante toylaxiston tha mporoyme na ksediplonoyme skepseis xoris anoysies paremboles!!!!!!!!
Kalh synexeia!!!!!!!!


Hasta la Victoria!!!!!!!!!!!!!

marizetaa είπε...

νικόλα τώρα που μπήκε κ η αναρχία στο νετ

περιμένω σοβαρή αντιπαραθέση...

γιατί βαρέθηκα να παίζουμε τις κουμπάρες

καλη σου μέρα σύντροφε

VENCEREMOS

redship είπε...

για τον σύντροφο που κράτησε όρθια την σημαία των κομμουνιστών ανα τον κόσμο σε δύσκολες ώρες και μας γέμισε περιφάνεια.
«Ε, λοιπόν, η Κούβα είναι η πιο ελεύθερη χώρα του κόσμου...» μας είχε πει με το αγέρωχο ύφος του ο Φιντέλ Κάστρο.

- Πώς το λέτε αυτό;
Να, γιατί: Κάθε πρωί που ξυπνάω κι εγώ κι ο κάθε πολίτης αυτής της όμορφης χώρας με τον πεισματάρικο και περήφανο λαό, κοιτάμε απέναντι το Μαϊάμι που είναι τόσο κοντά και φαίνεται καθαρά, και λέμε στην Αμερική χωρίς να μας φοβίζει τίποτα: «Δεν πάτε να... πνιγείτε!» Ποιος άλλος στον πλανήτη μπορεί να το πει, δίχως να νοιάζεται...».

μόο αγάπη
και πίστη μέχρι τρην τελική νίκη
για όλους τους λαούς

Ανώνυμος είπε...

Ζέτα καλησπέρα και από μένα....
Βλέπω ήδη σχόλιο του Νικόλας-Σαλόκιν...

Ωραία η τοποθέτηση....

Θα κάνω καλύτερο σχόλιο από αύριο γιατί τώρα πέφτω για ύπνο....
Ciao

Redfly

pyrobaths είπε...

Kalos kai ton redfly!!!!!!!!!
Ante tha ta leme kai edo mesa,kai me ton kairo tha analysoyme kai tis politikes mas diafores!!!!!!!!
xaaxaxaaax

Hasta la Victoria!!!!!!!!!!!!

marizetaa είπε...

αντε πουλακια μου

να σας δω

φιλια συντροφια